Har jeg virkelig brug for en antistatisk rem / måtte til demontering af et skrivebord?

PC Desktop

Computere, der generelt ikke inkluderer en integreret skærm, og som er beregnet til at være stationære.



Rep: 166



Offentliggjort: 06/24/2010



Okay. Jeg har et ubrugt skrivebord, og jeg vil dissekere det for at sætte friskere dele i det (det kører i øjeblikket Pentium 4). Har jeg virkelig brug for en antistatisk rem / mat? Hvorfor?



PS: det er uberørt siden 2007/2008

Tak på forhånd

Opdatering

uhhh så har jeg stadig brug for en antistatisk måtte?



Kommentarer:

ja, du har brug for esd-rem og mat, det tager næsten 3000 volt statisk at mærke chokket, og det tager kun 100 volt statisk at stege de elektriske komponenter inde i den bærbare computer. Brug altid ESD-rem og mat, når du arbejder med computere, ALTID

08/24/2019 ved Rex Clark

Jeg har haft for mange komponenter 'døde ved ankomsten', som jeg var nødt til at miste, fordi jeg ikke brugte en antistatisk rem ... det er den mest utrolige holdning til ikke at følge standarder for bedste praksis 'fordi jeg ved bedre' end ikke at forstå det grundlæggende inden for elektronik og elektricitet. Fantastisk...

01/28/2020 ved Chili Starz

17 svar

Valgt løsning

Rep: 12,9k

Da der er modstridende svar her, lad mig prøve at præcisere:

Det er ikke vital vigtigt for enten din sikkerhed eller sikkerheden for din computers elektriske komponenter, at du bruger en antistatisk rem / måtte. Når det er sagt, skader det slet ikke noget at bruge en, og det vil helt sikkert hjælpe med at sikre, at alt, hvad du laver, er sikrere .

Anekdotisk (tag dette med et saltkorn): Jeg har tilfældigt foretaget computerreparationer til og fra i mere end et årti og har aldrig selv brugt en antistatisk rem / måtte. Jeg har aldrig kortsluttet nogen af ​​de komponenter, jeg arbejdede på, men jeg har bestemt taget nogle risici ved ikke at bruge et håndledsrem.

Synes godt om Har jeg virkelig brug for en antistatisk rem / måtte til demontering af et skrivebord? , hvis du tager andre nødvendige forholdsregler, du kan slippe væk uden det. Det er mere et spørgsmål om, hvor behagelig du er med at sikre, at du altid holder fast i et jordet chassis, og hvor sikker du er på, at du ikke ved et uheld zapper noget. Hvis du zapper noget, vil du helt sikkert være ked af at du ikke var mere forsigtig - det er bare en risiko, jeg har været villig til at tage.

Som reference sælger iFixit en ret billig og effektiv Antistatisk håndledsrem .

Antistatisk håndledsrembillede' alt=Produkt

Antistatisk håndledsrem

$ 7,99

Kommentarer:

Taylor, du laver sandsynligvis dine reparationer på et kontor med klinkegulve. De fleste mennesker laver reparationer i deres hjem med masser af tæpper. Jeg fjernede alt tæppet i mit hjem og udskiftede det Saltilo-fliser. Den utrolige tid brugt på at forsøge at diagnosticere og komponenter, der er ramt med ESD, vil skifte mening.

04/18/2015 ved mayer

Aftalt Mayer! Dette er årstiden, det er værre! Spørgsmålet er, at dit klima spiller en stor rolle for, hvor meget statisk elektricitet der er til stede (hvad ESD er). Et fugtigt miljø står ikke over for de samme risici, som et meget tørt miljø gør. Så midt om vinteren i Alaska eller midt i Sahra-ørkenen er det et must !, midt i regnskoven i Mellemamerika eller en regnvejrsdag om foråret i Michigan ikke! Spil det sikkert, brug de rette forholdsregler!

04/19/2015 ved Og

Hvis du bruger et træbord eller et skærebræt, der er tørt (ikke holder fugt), skal du bære korte ærmer bomuldsskjorter, røre ved og holde i chassiset, mens du arbejder på systemet, skal du bruge den antistatiske taske, som delen kom i, når det er muligt, bevæg dig ikke meget, hold dig væk fra tæppet, arbejd når luften ikke er meget tør, kun håndter delene ved deres kanter og ikke røre ved kredsløbet, du vil sandsynligvis være okay. Husk. Bare fordi du ikke ser eller føler et stød, betyder det ikke, at en elektrisk komponent ikke er beskadiget, hvis den går i stykker eller et stykke tid i fremtiden.

08/28/2015 ved Allen Scott

Så er det bedre at have disse forholdsregler, når du reparerer visse ting som pc'er snarere end mindre ting som en iPhone? Eller ville det være omvendt? Jeg ser ikke meget forsigtighed, når det kommer til folk, der reparerer telefoner ...

hvordan man fjerner en ridse fra en cd

07/12/2016 ved Felix Robinson

Som en IKT-studerende, hvorfor er det vigtigt at kende de almindelige computerproblemer?

11/10/2020 ved rulle

Rep: 675,2k

At få elektronik ramt med ESD vil gøre dig nødt. RAM bliver ofte ramt, men det vil forårsage intermitterende fejl og mærkelige funktionsfejl, der ikke altid vises med diagnostik. Jeg har brugt dage på at finde ud af, hvad der var galt med en ESD-hitmaskine. Måtten skal forhindre ESD (elektrostatisk afladning), som kan beskadige elektroniske dele alvorligt. Her er Wiki: http: //en.wikipedia.org/wiki/Electrostat ...

Her er mit tidligere svar på dette spørgsmål: Du kan opbygge en statisk ladning iført næsten alt. ESD (elektrostatisk afladning) 1/10 mængden af ​​filtstød kan ødelægge RAM og andre elektroniske komponenter. Hvis dine vægstik er jordforbundet, kan du aflade dig selv, når du sætter dig ned. Ræk ud og berør pladens midterskrue. Hvis du stadig er bekymret, kan du købe en jordforbindelse til håndleddet, der sættes i væggen til under $ 5,00 på dit lokale Radio Shack, eller du kan bruge en jordet måtten.

Se også på dette: Elektrostatisk afladning (ESD) kontrol

For dem der synes jeg er nød, bedes du lave en lille undersøgelse af emnet, før du svarer, her er en vejledning om det: http: //www.radio-electronics.com/info/el ...

Her er mere fra ESD Association: http://www.esda.org/

Kommentarer:

Men hvad er nogle almindelige symptomer på ESD-beskadigelse på en bærbar computer og nogle af disse mærkelige funktionsfejl? Ikke en gang har jeg set et indlæg her, der vedrører dette, og hvor konklusionen var, jævn, darn det, vi har mistet et andet til ESD-skade! Jeg antager, at det er her, det mister mig - folk taler om dette emne på niveau med voodoo og overtro, og ikke med hensyn til håndgribelige symptomer, der faktisk kan passes på, så det er svært for mig at tage det alvorligt. Det minder mig om hele 'hvordan man plejer dit bærbare batteris batteri'.

12/09/2010 ved rdklinc

Jeg er revet over dette spørgsmål. Jeg er enig med mayer i den grundlæggende idé om statisk beskyttelse. Lærte det og brugte det som arbejdstekniker både i flåden og hos et stort computerreparationsfirma. Når det er sagt, i min personlige bygning og reparation af computere følger jeg mere eller mindre Taylor og rdklinc. Så alt i alt giver jeg alle tre et +

12/09/2010 ved rj713

Rdkl, du har nok reservedele til at prøve det. Zap en RAM-stick med vilje og se om der vises nogen RAM-test. Dette spørgsmål har givet mig mere sorg over alt andet i computerverdenen. Jeg har en iMac G5, som jeg har arbejdet med i to uger, og det er bare ikke rigtigt. Alt fungerer indtil de sidste 2%. DET HAR IKKE HANDLERBARE SYMPTOMER. Alt fungerer fint, indtil det ikke gør det. Elektrisk stød, der stopper dit hjerte, har ikke symptomer det meste af tiden, men det er ægte. Det vil dræbe dig eller bringe dig tilbage.

12/09/2010 ved mayer

Fordi symptomerne på skader kan være meget forskellige. Det ville tage millioner af dollars og en bog på 900 sider tyk at dokumentere nogensinde mulige ESD-symptomer. ESD kan smelte de mikrofine kredsløb, der løber gennem de fleste elektronik. Denne forbindelse betyder måske ikke meget nu. Det kan kun svækkes, men til sidst kan det dø en uge, en måned eller deromkring senere.

08/28/2015 ved Allen Scott

Jeg har været computerteknologi i over 25 år. Jeg har ALDRIG brugt en håndledsrem eller måtten. Arbejdet igennem torden og lyn .. arbejdede på tæppe. ALDRIG har jeg nogensinde 'chokeret' eller 'zappet' ALLE computere eller dens komponenter Bare sagt ... Håndledsremmen er over vurderet.

05/22/2020 ved Claudia

Rep: 409k

Jeg støtter Mayers 'holdning (givet lidt sent i dialogen)

Du skal bruge en jordforbindelse og matte, der er bundet til et godt grundpunkt. Til tider snyder jeg. Men jeg gør det ved at have enheden, jeg arbejder på, tilsluttet (kun jordledningsenheder) og slukket. Så holder jeg den ene hånd i metalchassiset, så jeg har samme spændingspotentiale som enheden og mine værktøjer, jeg bruger, aldrig bevæger mig eller rører ved noget andet.

Spørgsmålet er, at dit klima spiller en stor rolle for, hvor meget statisk elektricitet der er til stede (ESD). Et fugtigt miljø udsættes ikke for de samme risici end et meget tørt miljø. Så midt om vinteren i Alaska er det et must, i regnskoven i Mellemamerika ikke så meget et behov.

OK - Hvilket bevis er der nogen skade ved ikke at bruge en? Skaden er ikke altid øjeblikkelig, ofte kan det tage et par dage eller et år eller to at dukke op. Hvilket gør det svært for mange at tro, at det var en faktor.

Da jeg arbejdede hos IBM, gav de os en meget overbevisende demo. Ved hjælp af et elektronmikroskop viser de os et kredsløb, der havde testledninger, der udgik, hvor vi anvendte en ESD-opladning. Med vores egne øjne kunne vi se området fordampe og blive beskadiget. Vi gjorde dette tre gange med forskellige spændinger, to viste skader, men fungerede stadig. Det var klart, at skaden svækkede chippen, da den endelig mislykkedes.

Rep: 61

Absolut, hvis din hensigt er at have udstyr, der er langvarigt og mindre udsat for problemer.

For det første skal måtten og stroppen bruges, når udstyret ikke får strøm. Måtten formodes at være imprægneret med metal for at hjælpe med at sprede opladninger, hvis du bruger strømforsynet udstyr på måtten, hvis det kan føre til skade på dig selv eller dit udstyr.

For det andet skal remmen sprede din ladning til jorden langsomt, og måtten skal sprede enhver opladning på udstyret til jorden, igen langsomt. Så når du rører ved dit udstyr, skal både du og udstyret have samme potentiale og derved begrænse enhver strøm af strøm.

Jeg arbejdede med elektronik i flåden i ti år, og de var klistremaskiner til brug af måtter og stropper. De brugte store summer på programmet og leverede mikroskopiske billeder af skaden forårsaget af ESD under træning. De fleste mennesker kan ikke se den skade, som ESD forårsager, men alle, der kender elektronik, bruger den. Din CPU kommer i en afskærmet taske, ligesom din RAM, dit bundkort, GPU osv ... alle producenter anerkender dens betydning. Sikker på, at de fleste mennesker går uden at bruge dem, men en $ 25-måtte og rem er små investeringer for dig, hvorfor risikere det.

P.S. Du hører altid om folk, der har mærkelige problemer med nyt udstyr, DOA-udstyr osv ... nogle, jeg er sikker på, er relateret til ESD-skader. Virksomheder ville bruge det, hvis de ikke troede, det var nødvendigt, da det tilføjede produktionsomkostninger.

Rep: 33,8k

Jeg har aldrig brugt en og aldrig været vidne til skader, der kan tilskrives ikke at bruge en. Med disse spørgsmål, der er så diskutable, er svaret normalt, at nej, det sandsynligvis ikke betyder noget. Hvis det gjorde det, ville beviserne være langt klarere. Jeg mener, jeg vil fraråde at installere shag tæpper i det område, hvor du reparerer computere, købe ud over åbenlyse ting sådan, jeg vil sige, at du har det godt.

Rep: 49

Denne er virkelig meget enkel. Jeg har været en professionel pc-teknologi i hele mit voksne liv i over 20 år. Hvis du har til hensigt at binde din hånd til noget, mens du arbejder på din pc, hvorfor ikke bare gå videre og håndjern den hånd til en bageste bæltestrop? Det går ud på det samme, er min pointe. Ja, der er mange mennesker, der ville elske at elske at sælge dig 35 cent i materiale og produktionsomkostninger for kun $ 20 USD, men sandheden? Har altid en vane med at have din hånd på metalchassiset, der er den indvendige ramme på hver enkelt pc, server, salgsstedsterminal osv. Det skal have den metalramme, fordi specifikationer kræver det for andre ting at jorden til, for at forhindre brand. Statisk er på grund af et forskelligt elektrisk potentiale (forestil dig, at din krop er en stor ole-kondensator, for faktisk er det. Din krop og dens evne til at holde elektrisk potentiale er hjørnestenen i berøringsskærmteknologi, faktisk.) Mellem to objekter, og det afladninger, hvilket annullerer det forskellige elektriske potentiale. Dit pc-chassis aflades dog altid statisk sikkert, hvis det er den første del af pc'en, du rører ved. Bliv bare vant til at bevæge den fysisk rundt om bænken ved det chassis med en ikke-handsket hånd, så har du det godt. Jeg har aldrig brugt en håndledsrem, ikke en gang i 20 år. Ikke en gang i 20 år har jeg dræbt en del med statisk. Faktisk ved jeg, at hvis du stod bag en pro-bænk og kiggede efter at kaste og brænde igennem 40 reparationer i et skift, og du trak et håndledsrem ud? Du ville blive latterligt latterliggjort af en hånet bag din ryg som en anal-retentiv OCD-sag. En statisk håndledsrem er en løsning, der desperat søger et problem, og jeg kan forsikre dig, at enhver, der hævder, at du har brug for en, ikke laver produktivt arbejde med seriøs hardware, punktum.

Opdatering

Det er sjovt, selv folk på arbejdspladsen køber lejlighedsvis ind i denne vrøvl - jeg mener ikke noget vrøvl som ESD ikke eksisterer, men vrøvl, at du har brug for at gøre andet end at udlede din krop til chassiset. Jeg har endda set noget mærket 'ESD-skade' i det udgående rack, trak det, og nej ... du så bare ikke hårdt nok ud, der er kendte problemer med ethvert RAM med adolf revision 2.0b chips fra den ODM, der kører over dette andet uklare VIA-chipsæt på freeBSD .... del 2 GB RAM i to kort, og den ulige ballfejl, du har, stopper helt. Fra mit perspektiv er det at arbejde på bagsiden af ​​små computerbutikker - 'ESD-skade' en alt-i-en-diagnose, og noget som halvdelen af ​​tiden kan jeg finde problemet og løse det. Jeg finder en masse strømforsyninger med blæste 12 volt skinner, efter dårlige tordenvejr bliver mærket 'ESD-skade', når det virkelig ikke er tilfældet. Som svar på den person, der sender alle de vidunderlige ESD-guider? Vi kan ikke vide, hvem der skrev wikipedia, ikke rigtig - men jeg bemærker næsten alle andre på din liste, bekvemt, har håndledsremme til salg til 1200% markup ... Er jeg forkert at være mistænksom over påstandene om, at det er absolut nødvendigt, når jeg har absolut ignoreret det professionelt i hele min karriere og har endnu ikke skadet en enkelt del? Se, jeg kan vide, at hvis jeg løb rundt med ESD-problemer, ville mine RMA-numre på helt ny hardware, der blev installeret, afsløre det.

Kommentarer:

Så IBM, HP og Apple for at nævne et par virksomheder, der tager dette meget alvorligt, er alle våde. Jeg tror ikke det! Det er du helt klart. Den skade, du opretter, er ikke altid synlig på det tidspunkt, du loggede logikken. Du skal læse de tekniske papirer på IEEE-webstedet.

05/28/2014 ved Og

ESD findes? Enig.

ESD kan være meget skadeligt for hardware? Også enig.

Jeg tror, ​​du undlader at overveje arbejdskraftpulje, uddannelse, kulturelle forskelle, og du henviser også til virksomhedspolitik, som om den nogensinde har haft nogen sund fornuft.

Gør det dem rigtige? Det gør det bestemt, hvis du stoler på den forkerte person til at håndtere computerkomponenter.

Imidlertid...

Denne er matematikniveau fra tredje klasse simpelt - Hver ny del, jeg rører ved (og jeg rører ved tonsvis hver dag) på arbejdspladsen, tildeles mig i en database, periode. Hver del, jeg sender tilbage til en ODM, er også opstillet i en tabel. Hvis jeg havde ESD-problemer, ville mine tal skæve fra producentens fejlprocent efter størrelsesordener, og det gør de simpelthen ikke. Det er ikke min opfattelse, det er en ubestridelig matematisk kendsgerning. Jeg bruger ikke eller opfatter et behov for en håndledsrem. Hvad Apple har, som de oversøiske producenter gør, ligger ganske ved siden af ​​det punkt.

05/29/2014 ved Robert Scott

Du hævdede bare, at jeg må tage fejl, fordi folk, du opfatter som 'eksperter' på dette område, hævder, at dette er nødvendigt - og måske er det, hvis du administrerer et stort antal mennesker fra en arbejdskraftpulje indeholdt i Kina på landet ... Jeg ville ikke har nogen idé om det, hævder jeg nul erfaring med at arbejde for en oversøisk producent. Men at prøve at påstå noget er korrekt, fordi 'dette, det og den anden gruppe eksperter siger det' er åbenlyst sjovt - førende eksperter på et tidspunkt mente, at jorden var centrum for universet, at verden var flad osv. At en mening er populær, og om den har et reelt behov baseret på erfaring, er to ting, der er ret uden sammenhæng - det er uheldigt for din holdning i denne debat, at jeg bogstaveligt talt kan påpege tusinder af tilfælde, hvor hele verden af eksperter viste sig at være helt forkerte. For så vidt jeg er bekymret? Medmindre du gør dette professionelt, og jeg mener hele dagen lang, har du alligevel ikke oplevelsen til at bakke nogen mening.

05/30/2014 ved Robert Scott

Hype er baseret på, at virksomheder føler en forpligtelse til at overholde opfattede ansvarsområder. Et stort firma kan ikke sige 'vi er ligeglade med ESD', fordi det ser uansvarligt ud, så de skvaller for at købe passende sikkerhedsprodukter, selvom ingen nogensinde har været vidne til skader, der direkte kan tilskrives ESD. Reparation er en logisk og evidensbaseret disciplin, men ESD er en bogeyman, der er umulig at fastslå, så troen på det flyver i ansigtet på os, der har en logisk tilgang. At sige 'IBM, HP og Apple er enige om, at det eksisterer, og derfor også jeg' er en fornærmelse over for denne tilgang. Vi har bare ikke kapacitet til at teste for ESD på samme måde, som vi siger et dårligt optisk drev. Jeg foretager tusindvis af reparationer om året, og jeg har aldrig været i stand til endeligt at konkludere, at nogen skade er forårsaget af ESD, eller at ESD har påvirket min virksomhed. ESD er reel, hvis du er videnskabsmand i et laboratorium med de passende værktøjer til at teste for det, men for flertallet er det bare overvurderet hype og uden reel praktisk bekymring.

05/30/2014 ved rdklinc

Hvad er ESD? Gratis elektroner, der bevæger sig rundt. Hvad er en computerkomponent? Øvelse af et forsøg på styring af frie elektroner, der bevæger sig rundt for at udføre arbejde. Lad os tale om den faktiske følsomhed af elektriske komponenter fremstillet af fremstillingsprocesser som litografi et øjeblik - de er så følsomme, at det er absurd. Se hårdt nok på kommercielle CPU-specifikationer på enheder til absolut kritisk datainfrastruktur, og du finder numre på fejlene forårsaget af en lejlighedsvis kosmisk stråle, der får den til at passere chipemballagen og producere en fri elektron. Ikke jordet? Nej, det er mere 'forstår ikke hvad jordforbindelse er'. Jordforbindelse bruger jorden som en gigantisk kondensator. Når det er sagt, er ALLE kredsløb jordforbundet er den del, der får elektronerne til at strømme i en cirkel, hvilket skaber kredsløbet. Elektronik, der er så følsom, at mængden af ​​ioniserende stråling, der kommer ud af sålen på din sko, ødelægger den.

05/30/2014 ved Robert Scott

Rep: 377

Du har ikke brug for en antistatisk måtte eller håndledsrem. Det er bedst at få det tilsluttet, og træk strømstikket ud af bundkortet. Sørg for, at du har en hånd, eller at underarmen rører ved en metaldel af sagen, mens du arbejder. Jeg er feltteknologi og har aldrig båret en måtten eller en rem rundt. Bare tag de andre nødvendige forholdsregler.

Rep: 187

Nej. Frakobl bare alle stikkontakter og alt perifert udstyr og apparater fra maskinen, og rør ved noget metal for at aflade resten af ​​din opbygning af statisk elektricitet (især hvis du har tæpper!).

Kommentarer:

Morris Levy, du har helt ret. Dette spørgsmål blev imidlertid besvaret for ca. et år siden, og svaret blev accepteret. Håber du kan give nogle gode og nyttige svar som denne på de aktuelle spørgsmål ....-)

04/19/2011 ved oldturkey03

Rep: 245

Virkelig behøver du ikke en antistatisk rem - måtte.

Hvis du er ligeglad med, hvad der kan ske med dine computerdele, skal du ikke bruge det.

Remmen giver dig mulighed for at undgå elektriske udladninger på kredsløb og følsomme elektroniske komponenter, der kan stoppe med at arbejde længere, hvis de modtager en vis statisk elektricitet.

Så det er godt at bruge det.

Kommentarer:

En måde at se på det er som at fortælle nogen, at det er sikkert at løbe gennem røde lys, så længe du ikke bliver ramt eller rammer nogen, så er det dødbringende! Jose din ret, folk skal tage dette alvorligt, da ESD er en reel trussel mod elektronik. Hvis du arbejder på dine egne ting, tager du risikoen. Hvis du på den anden side arbejder på en andens ting, skal du hellere bruge god ESD-praksis!

11/14/2012 ved Og

Um jeg bare .. Tænd og sluk for min computer, indtil det grønne lys bagpå slukker.

02/22/2019 ved BLANCEDRHINO78 spil

Rep: 13

Så længe dit jordforbundet værktøj skal være i orden ... tilslut strømakkorden, for os i Malaysia har vi vores akkord jordet ..

Rep: 13

Hvad der er så hårdt, skal du bare tage forholdsreglerne på forhånd og afslutte jobbet.

Kommentarer:

god kommentar!

21/12/2015 ved vincent chirafisi

Rep: 43

Ok, jeg tilføjer en til bøgerne ... Antistaktisk mat? Sikker på, om du har til hensigt at bænke en computer, som du arbejder på. Installation og fjernelse af dele efter behov, mens der gives et arbejdsområde til jobbet. Antistatisk armbånd? Sikker på, om du vil håndtere statiske følsomme enheder.

Men du behøver ikke rigtig gå til alt det ekstreme, hvis du bare vil gøre det derhjemme og hurtigt. Computerkassen i sig selv, når den er tilsluttet og slukket, giver stadig jord, bare sørg for, at afbryderen enten på din Power Bar eller bagsiden af ​​din strømforsyning er slukket. Brug af den ene hånd til at berøre metalhuset udlades statisk.

Pas på skarpe kanter. Hvis du er usikker, skal du lade det være. Brug på egen risiko. Reparationer på en 'ZAPPED' computer kan være dyre. Jeg personligt havde aldrig nogen problemer.

Rep: 25

Alle fik en anden tilgang til at forhindre ESD-skader (så han mener, det er nødvendigt at gøre det). Da jeg er doven, og jeg ikke ønsker at gider med håndledsremme, og så videre er min personlige præference simpelthen at forhindre ESD. Min måde er trådløs, jeg har lige oprettet en lille blæser styret af 2 stk. Ion Quadbars over mit arbejdsområde. Du skal aldrig bekymre dig om procedurer igen. Nemt, effektivt og for nogen har dagligt at gøre med følsomme enheder, ikke så omkostningsintensive.

Kommentarer:

Hvad??? En ventilator med et ionsystem foran tilbyder ingen ESD-beskyttelse. Alt det gør er at fjerne den statiske ladning i luftstrømmen. Brug dine penge på en billig ESD-håndledsrem og -måtte.

11/13/2012 ved Og

Jeg tænder og slukker bare for min computer, indtil det grønne lys i backi ikke er tændt, når jeg slukker den.

02/22/2019 ved BLANCEDRHINO78 spil

Hej @ BLANCHEDRHINO78gaming,

Hvordan aflader du statisk elektricitet fra din krop, som også kan forårsage ESD-skade på elektroniske enheder?

Bare at nedbryde den resterende strøm, der er tilbage i elektroniske enheder, gør dem ikke immune over for ESD-skader fra håndtering af dig.

02/22/2019 ved Jayeff

Rep: 1

Det er vigtigt, at du trækker ledningerne ud, trykker på tænd / sluk-knappen for at dræne de venstre opladninger og stadig jorder det system, du er ved at arbejde i. Dette hjælper med at beskytte komponenterne og reparationsteknikeren. Med systemet kan jordafgifter ikke opbygges, men hvis du ikke jordforbinder dig selv og systemet, kan der opbygges afgifter, der kan skade komponenterne og dit helbred. Det er absolut nødvendigt at sætte et håndledsrem på hele tiden, når du arbejder i computerkassen.

Nelson, 3. maj 2013

Kommentarer:

Mens din idé om frakobling kan beskytte dig mod skadelige netspændinger (110/220 volt). Det fjerner, hvad du har brug for til EDS-beskyttelse, hvis du ikke har en korrekt jordforbundet måtte og håndledsrem at arbejde fra. Hvis enheden bruger en aftagelig vekselstrømskabel, og du har et ekstra, kan du afskære ledningens strømblade, der kun efterlader jordstiften, nu opfylder du begge behov (ved hjælp af en håndledsrem bundet til metalæsken). Med hensyn til afladning af dit system var det mere fornuftigt for mange år siden, da vi havde CRT'er, der brugte høje spændinger (800 ~ 1000 volt DC) og store lagerkondensatorer. I dag er det kun strømforsyningerne, der har store kondensatorer indeni og for det meste har afskærmning omkring dem for at beskytte eksponering. I tilfælde af CRT'er var du nødt til at bruge et specielt værktøj til at aflade dem (5 Ohm 15 watt modstand med testledninger), da at holde tænd / sluk-knappen ikke vil aflade dem (ærligt talt har jeg ikke fundet, at det at holde en afbryder gjorde meget af noget ved afladning af elsystemkondensatorer enten)

07/06/2013 ved Og

Rep: 1

Hej, jeg vil anbefale, at du gør det, hvis du vil bruge de gamle dele i en anden computer

Rep: 23

Da jeg fik en pc til at leve, fik vi håndledsremme. Jeg spekulerede på, om det var mere om, hvor professionelt vi optrådte, i betragtning af at det var felttjeneste i hjem og kontorer.

Selv ville jeg tidligere enten have ladet baseenheden være tilsluttet med min slukket, hvis det var nødvendigt, så sagen blev jordforbundet. Du kan ikke rigtig arbejde inde uden at røre sagen, så du er derefter også jordforbundet. Da jeg var studerende, brugte vi rustfrit afløb i køkkenet til vores elektronikprojekter.

Jeg plejede at finde stroppen en smerte, da den altid ville fange ting, plus hvis den ikke er ved fingerspidsen, spekulerer jeg på, hvor godt det er at slippe af med al opladning.

Som andre har sagt, kan det virkelig ikke skade (medmindre du fanger det i sagen) at bære en.

Rep: 31

Ikke rigtig. Frakobl bare al strøm til skrivebordet mindst 5 minutter, før du tager den fra hinanden.

Kommentarer:

Thx D

06/24/2010 ved Terrifiedz

Svaret er forkert. Statisk elektricitet bygger op på din ujordede krop. Jeg holder altid netledningen tilsluttet strømforsyningen og bare røre ved en hvilken som helst metaldel indeni, inden jeg rører ved printkort.

22 år gør det hver dag - nul problemer.

06/26/2010 ved Vic

Terrifiedz